13.08.2014 - Brandnews
De jaarlijkse Best Global Green Brands Top 10 volgens Interbrands…
Read more

13.08.2014 Best Global Green Brands

1.     Ford

2.     Toyota

3.     Honda

4.     Nissan

5.     Panasonic

6.     Nokia

7.     Sony

8.     Adidas

9.     Danone

10.  Dell

 

18. Nestlé

 

20. Coca-Cola

21. Apple

30. Pepsi

 

38. Kellogg’s

43. Mac Donalds

50. Heineken

Rangschikking en artikel verschenen op de website van Interbrands 


Once again, Interbrand executives have joined forces with peers at Deloitte to analyze data, uncover insights, interview industry leaders and, above all else, determine the 50 Best Global Green Brands for 2014.


If our dive into the data has shown us anything, it’s that the search for new, more sustainable models, solutions, methods and materials is accelerating. And it’s no wonder. From disappearing rainforests to melting ice sheets, from people living without electricity to food and water scarcity, it is becoming increasingly clear that “business as usual” is not the path forward.


The path forward demands a radical shift in our priorities, in our ways of producing and consuming, as well as the values that have structured our societies. It requires innovation. It requires leadership. It requires courage. And it is an incredible opportunity—to think more creatively about how to sustain the world we love.


But more than anything, it requires cooperation. The kinds of efforts global companies are undertaking—from building cleaner cars and smarter cities, to revolutionizing everything from agriculture to packaging—cannot succeed without the help of everyone.


The challenges facing the world today require collaboration and partnership among people and organizations with a shared vision of what could be. And so the focus of this year’s report centers around the power of participation and collective action. This year’s articles and interviews—and every sustainability snapshot of our top 50 brands—touch upon the benefits of working together: how every constituent in today’s global marketplace—businesses, consumers, employees, suppliers, governments and investors—will need to be engaged and willing to collaborate in order to take Corporate Citizenship to the next level.


Exemplifying brands that leverage the power of sustainability—and partnership—in order to succeed, is our new number one brand: Ford. A sustainability leader, and the first new number one brand in our report’s four-year history, Ford embodies everything the business of the future must be: efficient, visionary, flexible, adept at problem-solving, cooperative, and focused on creating shared value. From unveiling a first-of-its-kind solar-powered vehicle, the C-MAX Solar Energi Concept, to partnering with peers across sectors to do the seemingly impossible—like creating bio-plastic out of tomato fiber with Heinz—Ford is showing us what’s possible.


It is our hope that these 50 brands—and the insights shared by leaders at Interbrand, Deloitte, other corporations and nonprofits alike—inspire you and your colleagues to work toward building a more sustainable business, fruitful partnerships, and a better world.

Remember, the future is ours to invent.
http://www.interbrand.com


Wenst u meer informatie over de Brandlab tools Brand DNA en Brand Imagineering, kijk dan voor een inleiding hier http://www.brandlab.be/brand-dna.aspx en hier http://www.brandlab.be/brand-imagineering.aspx  of bel Dirk Poorters op  +32 (0) 475 84 45 95

Wil u dit bericht graag delen, klik dan gewoon op één van de picto's rechtsboven.Wil u een presentatie of reageren, dan kan dat hier http://www.brandlab.be/contact.aspx

More brandnews

13.08.2014 Best Global Green Brands
07.08.2014 Binnenkort staat hij online, de nieuwe De Lelie website
01.08.2014 Winkelinrichting Apple erkend als merk
23.07.2014 Brandlab rolt nieuw Brand DNA uit voor Remo
26.06.2014 Grafische vormgeving als positionerend merksignaal
18.06.2014 Een beloftevol Brand DNA voor Point Virgule
17.06.2014 Een lekkere merkuitstraling smaakt ook lekkerder
27.05.2014 Brandlab pakt Maître Olivier in
21.05.2014 Brandlab ontwikkelt Brand DNA voor Point-Virgule
20.03.2014 Hema vraagt vier procent extra van leveranciers
18.03.2014 Een Brand DNA voor Dira
08.03.2014 De hoge kost van lage prijzen
20.02.2014 Dirafrost en Brandlab maken het lekker
25.01.2014 Nice use of QR code
16.01.2014 Super producten verdienen super aandacht
13.12.2013 Delacre brieft Brandlab
10.11.2013 Ceres bloemmolens kiest Brandlab
08.11.2013 Over klantvriendelijkheid dus...
07.11.2013 20 veelgemaakte re-branding fouten
29.10.2013 Just teasing...more news here soon
27.10.2013 Brand DNA voor Delizio
18.10.2013 Media Marketing 18/10/2013
17.10.2013 PUB 16/10/2013
17.10.2013 PUB 08 10 2013
12.10.2013 Een radiocampagne voor JAVA
10.10.2013 De ruwe diamant wordt fijngeslepen
26.09.2013 Nog heel even wachten
09.09.2013 & Other Stories... What story ?
10.08.2013 Lo spirito ardito – olijfolie van Delizio
17.07.2013 Brandlab verwelkomt 4 nieuwe klanten. B2B & B2C.
13.06.2013 Brandlab smeert Maître Olivier salades
10.06.2013 Hamlet start samenwerking met Brandlab
24.05.2013 Delizio kiest Brandlab voor een geoliede aanpak
18.04.2013 Brandlab zet lekkere frietjes op het menu
10.04.2013 Vooral Heinz geniet volgens mij van de grote schenkopening
08.04.2013 Een succesvolle re-branding zet JAVA op de kaart
26.12.2012 Alles over koffie op 1 website
18.12.2012 Zijn logo's straks dood ?
14.12.2012 Zingen om vis te verkopen
13.12.2012 Zonder passie geen goeie marketing
18.11.2012 Brand Imagineering op 10 x 6 cm. Het kan !
14.11.2012 Merken zijn niet dood. Integendeel. Ondersteun ze dus.
09.11.2012 Een super webshop voor JAVA !
29.10.2012 De Lelie, een merk als een ruwe diamant
04.10.2012 Best Global GREEN Brands
29.09.2012 4 wijnen op een rij
22.08.2012 De kracht van een goede merknaam
01.08.2012 Capsules met Fairtrade koffie als positioning tool
13.07.2012 Kinderwagenverpakking wordt kinderstoel
22.06.2012 Having fun !
02.06.2012 Brands must make packaging an asset
22.05.2012 Het is nu dat het moet gebeuren
30.04.2012 Verpakking als sales én positionerings-tool
13.04.2012 What’s in a name ?
26.03.2012 Merkontwikkeling. Niks voor control freaks 2
24.02.2012 Wat is er nu zo speciaal aan die website…
09.02.2012 The JAVA Coffee Company. Guided by respect
09.02.2012 Verpakkingsdesign is een sterke positionerings-tool
19.01.2012 De wedergeboorte van een prachtig merk
04.11.2011 The Hoxton, tongue-in-cheek brand imagineering
06.10.2011 Goodbye Steve.
30.09.2011 Merkontwikkeling zit in de details
09.08.2011 Vermijd deze 20 veelgemaakte re-branding fouten
05.08.2011 De kracht van een strak Brand DNA
18.06.2011 Merkontwikkeling. Niks voor control freaks.
10.06.2011 Casa kiest Brandlab
23.02.2011 Info en merkpersoonlijkheid. Het kan !
14.01.2011 Belevingsmarketing op zijn best
28.12.2010 Java Coffee herpositioneert met Brandlab
16.12.2010 Abercrombie brak de regels van de categorie
01.12.2010 The TILLEY Hat
23.11.2010 We got us some bubbles
27.10.2010 Isis pralines: Instant Seduction, Infinite Satisfaction
15.07.2010 New corporate campaign for Instima
26.04.2010 Tonkeys The Original, fase 2
17.03.2010 Brand DNA voor foodservice Fishmasters
18.12.2009 Brand DNA en shots mailingactie voor Aminolabs
06.11.2009 Internationale herpositionering ISIS pralines
05.09.2009 Brons op de Pentawards packaging design awards
02.06.2009 Fairtrade packaging Tonkeys the Original
30.03.2009 Introductie Le Fish in Frankrijk
06.03.2009 Lancering Le Fish in Nederland
22.01.2009 FishPartners Nederland werkt samen met Brandlab
13.11.2008 Instima groeit 35% !
24.08.2008 Brandlab ontwikkelt Le Fish
24.07.2008 BLOX nu ook op de Belgische markt
12.05.2008 Brandlab sparring partner voor Friesland Foods
03.01.2008 Brandlab met Kennemervis Groep op ESE
17.05.2007 Brandlab herstructureert en verhuist
14.05.2006 Instima kiest Brandlab
10.05.2006 Brandlab wint innovatieve retailklant
24.04.2006 Brandlab doet energiebonnen-actie
24.04.2006 Brandlab op Les Midis du Marketing
03.04.2006 Brandlab duwt verkoop 10 procent hoger
03.04.2006 Brandlab dossier in Bizz
10.03.2006 Italo Suisse: 10% meeromzet
10.01.2006 Les marques aussi possèdent un ADN
13.12.2005 Merken bouwen met DNA en Imagineering
18.11.2005 Brandlab-Mayerline in CV News
16.11.2005 Mayerline label wordt merk
10.03.2005 Aygo ook naar Brandlab
29.11.2004 Mayerline voor het eerst met bureau
29.09.2004 Toyota EMEA naar Brandlab
29.09.2004 Mayerline kiest voor Brandlab
21.09.2004 Mayerline kiest voor Brandlab
12.04.2004 Bang Olufsen naar Brandlab
24.02.2004 Vakantiegids.be verder met Brandlab
20.02.2004 Vakantiegids.be: respons!
20.02.2004 Brandlab en militaire precisie...
15.11.2003 Brandlab maakt Vakantiegids campagne
25.09.2003 Novartis Consumer Health met Brandlab
03.04.2003 Brandlab verlicht Philips Lighting Benelux